S čím Vám můžeme pomoci?
Adresa
Obecní úřad Sojovice
294 75 Sojovice 166
Kontakt
Tel: 326 921 132
E-mail: obec.sojovice@sojovice.cz
Úřední hodiny
PO: 09:00 - 12:00 13:00 - 18:00
ST: 09:00 - 12:00 13:00 - 15:00
Obsah webové stránky se upravuje, omluvte prosím případné nedostatky.
Chráníme vaše údaje
Tímto dokumentem vám poskytujeme informace o vašich právech souvisejících se zpracováváním vašich osobních údajů. Při zpracovávání osobních údajů se řídíme právními předpisy, zejména nařízením Evropské unie o ochraně osobních údajů (GDPR) platného od 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 s nabytím účinnosti od 25.5.2018. Zpracovávání osobních údajů probíhá vždy pouze v rozsahu daném konkrétní službou nebo účelem zpracování.
Správcem vašich osobních údajů je:
Níže se dozvíte, jak budeme zpracovávat Vaše osobní údaje s ohledem na Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (dále jen GDPR).
Základní zásady ochrany osobních údajů
Přehled zpracovávaných typů údajů a jejich zdroje
Obec shromažďuje osobní údaje sloužící k jednoznačné identifikaci subjektu údajů (fyzických osob), kontaktní údaje umožňující komunikaci a další údaje vztahující se k předmětu vykonávaných agend a související s poskytovanými službami a činnostmi Obce. Osobní údaje jsou získávány přímo od občanů, případně ze základních registrů.
Účely a právní základ pro zpracování
Hlavním účelem zpracování osobních údajů je plnění agend vyplývajících z povinností Obce a poskytování služeb občanům.
Přehled účelů a právních základů pro zpracování
Účel zpracování | Právní základ*1 |
Poskytování služeb systému CzechPoint | c |
Evidence obyvatel | c |
Gratulace jubilantům | c |
Vedení státní evidence obyvatel | c |
Vedení mzdové agendy | c |
Najímání lidských zdrojů z Úřadu práce | c |
Organizace voleb | c |
Pořádání výletů s občany | f |
Správa lidských zdrojů | c |
Evidence žádostí stavebnímu úřadu | c |
Poskytnutí komerčního sdělení | b |
Pořádání posezení se seniory | f |
Evidence nájemních smluv | c |
Provoz Obecní knihovny | b |
Příjem a výdej pokladních dokladů | c |
Evidence a výběr správních poplatků | c |
Evidence a výběr místních poplatků | c |
Vidimace a legalizace | c |
Pořádání vítání občánků | c |
Vydávání Obecního zpravodaje | e |
Evidence smluv | c |
Vedení úřední desky | c |
Vydávání povolení kácení stromů v obci | c |
Vedení spisové služby | c |
Poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb. | c |
1*a) subjekt údajů udělil souhlas se zpracováním svých osobních údajů pro jeden či více konkrétních účelů;
b) zpracování je nezbytné pro splnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je subjekt údajů, nebo pro provedení opatření přijatých před uzavřením smlouvy na žádost tohoto subjektu údajů;
c) zpracování je nezbytné pro splnění právní povinnosti, která se na správce vztahuje;
d) zpracování je nezbytné pro ochranu životně důležitých zájmů subjektu údajů nebo jiné fyzické osoby;
e) zpracování je nezbytné pro splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, kterým je pověřen správce;
f) zpracování je nezbytné pro účely oprávněných zájmů příslušného správce či třetí strany, kromě případů, kdy před těmito zájmy mají přednost zájmy nebo základní práva a svobody subjektu údajů vyžadující ochranu osobních údajů, zejména pokud je subjektem údajů dítě.
Doba, po níž jsou osobní údaje zpracovávány
Doba zpracování osobních údajů se řídí zákonnými požadavky, smluvními ujednáními nebo dobou, na kterou byl subjektem údajů udělen souhlas se zpracováním osobních údajů.
Jak probíhá zpracování osobních údajů
Obec zpracovává Vaše osobní údaje ve svých informačních systémech. Zpracování osobních údajů je pod stálou kontrolou procesů fyzického i technického zabezpečení. Při zpracování Obec využívá bezpečnostních kontrolních a technických mechanismů zajišťujících ochranu zpracovávaných údajů v nejvyšší možné míře před neoprávněným přístupem, přenosem, ztrátou nebo zničením a před dalším možným zneužitím.
Zaměstnanci pracující s osobními údaji v rámci plnění svých pracovních povinností jsou vázáni mlčenlivostí přetrvávající i po skončení pracovního vztahu k Obci.
Obec neprovozuje kamerový systém
Předávání osobních údajů jiným osobám
Obec předává osobní údaje zpracovatelům osobních údajů na základě smlouvy s příslušnými ustanoveními o zpracování osobních údajů. Seznam zpracovatelů je k nahlédnutí v budově obecního úřadu, případně na vyžádání. Dále mohou být osobní údaje předány subjektům veřejné moci a státním orgánům, pokud je to uloženo nebo umožněno právním předpisem.
Seznam zpracovatelů:
ALIS spol. s r.o. | IČO: 00672416 |
Galileo Corporation s.r.o. | IČO: 25448714 |
Good Sailors, s.r.o. | IČO: 25457781 |
Jana Trunecká | IČO: 74586611 |
Zpracování osobních údajů na základě souhlasu
Subjekt údajů se v případě zpracování osobních údajů na základě informovaného souhlasu vždy svobodně rozhodne, zda svůj souhlas poskytne, případně omezí nebo zda odmítne souhlas udělit. Obec je vázána rozsahem poskytnutého souhlasu.
Poskytnutý souhlas lze kdykoli odvolat. Po odvolání souhlasu nebo jeho neposkytnutí ukončí Obec zpracování osobních údajů.
Práva subjektů údajů
Právo na přístup
umožňuje subjektu údajů zjistit, zda a případně jaké údaje o jeho osobě Obec zpracovává, účel, právní základ, způsob a dobu zpracování a o příjemcích, kterým jsou osobní údaje zpřístupněny. Stejně tak má každý subjekt údajů právo na informaci o všech osobních údajích, které o něm Obec zpracovává. Tím by však neměla být dotčena práva ostatních (zejména právo na ochranu jejich osobních údajů, ale rovněž se může jednat o ochranu duševního vlastnictví či obchodního tajemství), případně ohrožena národní bezpečnost. Subjekty údajů také mají být informováni o tom, zda jsou jejich osobní údaje využívány k automatickému rozhodování nebo profilování.
Právo na opravu
umožňuje subjektu údajů dožadovat se nápravy v případě, kdy zjistí, že evidované údaje jsou nesprávné, nepřesné nebo neúplné. Obec musí v případě oznámení zajistit provedení opravy bez zbytečného odkladu.
Právo na výmaz
(neboli právo být zapomenut) umožňuje subjektu údajů požadovat odstranění svých údajů z evidence Obce, pokud nastane některý z těchto případů:
V případě uplatnění práva na výmaz je subjekt údajů oprávněn požadovat výmaz všech výskytů a odkazů na jeho osobní údaje ve všech kopiích.
Právo na omezení zpracování
ukládá Obci omezit zpracovávání osobních údajů občana z následujících důvodů:
Právo vznést námitky
umožňuje subjektu údajů ohradit se proti zpracování jeho osobních údajů založenému na oprávněném nebo veřejném zájmu Obce. V případě námitek subjektu údajů má Obec povinnost ověřit a řádně zdůvodnit, zda oprávněné či veřejné zájmy převažují nad zájmy subjektu údajů na ochraně jeho osobních údajů.
Právo na přenositelnost
umožňuje subjektu údajů získat své osobní údaje ve strukturované strojově čitelné podobě. Rovněž může požadovat, aby tyto údaje byly předány přímo jinému správci, pokud je to (technicky) možné a proveditelné. Právo se však uplatní pouze v případech, kdy je zpracování osobních údajů založeno na souhlasu či smlouvě.
Právo podat stížnost u dozorového úřadu
Máte právo podat stížnost u dozorového úřadu (Úřad pro ochranu osobních údajů), pokud se domníváte, že při zpracování vašich osobních údajů došlo k porušení pravidel ochrany osobních údajů.
Způsob uplatňování práv subjektů údajů
elektronickým podáním:
osobně v podatelně úřadu Obce (písemná žádost, občanský průkaz)
Sojovice 166
294 75 Sojovice
úřední hodiny podatelny Obce:
ČT: 07:30-12:30
PO: 12:00-17:00
Postup k uplatnění práv subjektů údajů
Lhůta na zpracování žádosti činí 30 dní ode dne přijetí žádosti. Lhůtu lze ve výjimečných případech prodloužit až o 60 dní, zejména z důvodu komplexnosti a obtížnosti případu, o čemž musí být subjekt údajů ze strany správce údajů informován, včetně důvodu prodloužení.
Identifikační a kontaktní údaje pověřence pro ochranu osobních údajů
Slovníček pojmů
CzechPOINT
na Obecním úřadě Sojovice
Pondělí: 9:00-12:00 - 13:00-18:00
Středa: 9:00-12:00 - 13:00-15:00
Metodika k řešení mimořádných krizových situacízákon 240/2000 Sb., o krizovém řízení usnesení č. 24/13 ze dne 8.4.2013
Příručka pro obyvatele obce SojoviceJak se zachovat a co dělat při vzniku mimořádné události
Mohlo by Vás zajímat