S čím Vám můžeme pomoci?
Adresa
Obecní úřad Sojovice
294 75 Sojovice 166
Kontakt
Tel: 326 921 132
E-mail: obec.sojovice@sojovice.cz
Úřední hodiny
PO: 09:00 - 12:00 13:00 - 18:00
ST: 09:00 - 12:00 13:00 - 15:00
Náhradní doba pojištění - civilní služba (do 22.12.2004) a vojenská služba (do 30.6.2016)
Při splnění podmínky jednoho roku pojištění je náhradní dobou pojištění období vojenské služby v ozbrojených silách České republiky, pokud nejde o vojáky z povolání nebo vojáky v záloze ve výkonu vojenské činné služby.
Civilní služba, získaná po 1.1.1996, je také náhradní dobou pojištění.
S účinností od 1.2.2018 doba vojenské služby, nejde-li o vojáky z povolání nebo vojáky v záloze ve výkonu vojenské činné služby, již není náhradní dobou pojištění; jako náhradní dobu pojištění ji lze hodnotit pouze, jde-li o dobu získanou do 30.6.2016.
Osoby svéprávné ve smyslu občanského zákoníku.
Splnění všech požadovaných náležitostí.
Náhradní doba pojištění se dokládá při sepisování žádosti o dávku důchodového pojištění.
Na okresních správách sociálního zabezpečení (dále též "OSSZ"), Pražské správě sociálního zabezpečení (dále též "PSSZ") nebo Městské správě sociálního zabezpečení Brno (dále též "MSSZ") při sepisování žádosti o dávku důchodového pojištění.
Vojenská služba se dokládá vojenskou knížkou, civilní služba pak potvrzením při podání žádosti o dávku důchodového pojištění.
Náhradní doklad - potvrzení o výkonu vojenské služby vydávají příslušné vojenské orgány (vojenská velitelství). Nemají-li tyto orgány potřebné údaje v konkrétním případě k dispozici, můžete se obrátit (příp. požádat o spolupráci OSSZ/ PSSZ/ MSSZ) na Správní archiv Armády České republiky.
Potvrzení o konání civilní služby vydává na žádost:
Ministerstvo práce a sociálních věcí - odbor 42, Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2
Žádost o důchod (na předepsaném tiskopisu), do které se uvádí doba konání vojenské (civilní) služby, s vámi sepíše příslušná OSSZ/ PSSZ/ MSSZ.
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
Rozhodnutí o přiznání důchodu je orgán sociálního zabezpečení povinen vydat nejpozději do 90 dnů ode dne zahájení řízení. Tato lhůta se prodlužuje o dobu, po kterou se např. došetřují rozhodné skutečnosti u zaměstnavatelů, úřadů aj.
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
Další činnosti nejsou stanoveny.
Tuto situaci nelze řešit elektronicky.
16.04.2018
Bez časového omezení.
CzechPOINT
na Obecním úřadě Sojovice
Pondělí: 9:00-12:00 - 13:00-18:00
Středa: 9:00-12:00 - 13:00-15:00
Metodika k řešení mimořádných krizových situacízákon 240/2000 Sb., o krizovém řízení usnesení č. 24/13 ze dne 8.4.2013
Příručka pro obyvatele obce SojoviceJak se zachovat a co dělat při vzniku mimořádné události
Mohlo by Vás zajímat