S čím Vám můžeme pomoci?
Adresa
Obecní úřad Sojovice
294 75 Sojovice 166
Kontakt
Tel: 326 921 132
E-mail: obec.sojovice@sojovice.cz
Úřední hodiny
PO: 09:00 - 12:00 13:00 - 18:00
ST: 09:00 - 12:00 13:00 - 15:00
Podání stížnosti na průtahy v řízení nebo nevhodné chování soudních osob anebo narušování důstojnosti řízení před soudem
Fyzické a právnické osoby (dále jen stěžovatel) jsou oprávněny obracet se na orgány státní správy soudů se stížnostmi, jen jde-li o průtahy v řízení nebo o nevhodné chování soudních osob anebo narušování důstojnosti řízení před soudem. Stížností se nelze domáhat přezkoumání postupu soudu ve výkonu jeho nezávislé rozhodovací činnosti. Podání stížnosti nesmí být stěžovateli na újmu; to neplatí, jestliže se obsahem svého podání dopustí trestného činu nebo přestupku.
Jakákoliv fyzická či právnická osoba. Stížnost může podat i jiná osoba (právnická či fyzická), která není účastníkem řízení, ale má zájem na tom, aby řízení probíhalo plynule a bez průtahů.
Průtahy v řízení před vrchními, krajskými a okresními soudy, nebo nevhodné chování soudních osob anebo narušování důstojnosti řízení před soudem.
Stížnost se podává u toho orgánu státní správy soudu, který je příslušný k jejímu vyřízení. Je-li stížnost podána u orgánu státní správy soudu, kterému její vyřízení nepřísluší, postoupí jí neprodleně k vyřízení orgánu příslušnému.
Předseda soudu u něhož dochází k průtahům v řízení, nebo předseda přímo nadřízeného soudu
Ministerstvo spravedlnosti - oddělení zvláštních kontrol
Ministerstvo spravedlnosti vyřizuje
a) stížnosti na postup vrchního a krajského soudu, obsahuje-li podání stížnost na průtahy v řízení nebo na nevhodné chování anebo narušování důstojnosti řízení předsedou soudu,
b) podání, jejichž obsahem je nesouhlas se způsobem vyřízení stížnosti v téže věci, vyřizované předsedou Nejvyššího soudu, předsedou vrchního soudu nebo předsedou krajského soudu
c) stížnosti, k jejichž vyřízení je příslušný jiný orgán státní správy soudů, jestliže si jejich vyřízení vyhradilo.
Ve stížnosti je nutné uvést všechny důležité údaje o řízení, o němž se stěžovatel domnívá, že dochází k průtahům:
Anonymní podání se nevyřizují. Za anonymní podání se považují písemnosti, které nejsou podepsány nebo opatřeny elektronickým ověřeným podpisem a neobsahují uvedení doručovací adresy.
Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li podána ústně stížnost, kterou nelze ihned vyřídit, sepíše o ní orgán státní správy soudu písemný záznam.
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
Stížnost musí být vyřízena do dvou měsíců a jedná-li se o stížnost na průtahy v řízení, musí být vyřízena do jednoho měsíce ode dne jejího doručení orgánu státní správy. Tuto lhůtu lze překročit jen tehdy, nelze-li v jejím průběhu zajistit podklady potřebné pro její vyřízení. O tom, že stížnost nelze vyřídit ve stanovené lhůtě, musí být stěžovatel písemně vyrozuměn.
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
Další činnosti nejsou stanoveny.
Postup řízení při vyřizování stížností upravuje zákon č. 6/2002 Sb., o soudech, soudcích, přísedících a státní správě soudů a o změně některých dalších zákonů (zákon o soudech a soudcích) v §§ 164 - 174.
Bez časového omezení.
CzechPOINT
na Obecním úřadě Sojovice
Pondělí: 9:00-12:00 - 13:00-18:00
Středa: 9:00-12:00 - 13:00-15:00
Metodika k řešení mimořádných krizových situacízákon 240/2000 Sb., o krizovém řízení usnesení č. 24/13 ze dne 8.4.2013
Příručka pro obyvatele obce SojoviceJak se zachovat a co dělat při vzniku mimořádné události
Mohlo by Vás zajímat